Všeobecné obchodní podmínky

1. Úvodní ustanovení

1.1. Provozovatel

Internetový obchod na adrese https://www.svetmagnetek.cz (dále jen „internetový obchod“) je provozován společností HIT systems s.r.o., se sídlem Pod zámkom 2 , 976 13 Slovenská Ľupča, IČO: 47000571, zapsané v Obchodním rejstříku okresního soudu Banská Bystrica, Oddíl: Sro, Vložka číslo: 23642/S; bankovní spojení: Fio banka, a. s. IBAN SK12 8330 0000 0021 0039 7622

1.2. Kupující

Kupující je každý návštěvník internetového obchodu, bez ohledu na to, zda jedná jako spotřebitel nebo jako podnikatel (dále jen „kupující“).
Spotřebitelem je kupující – fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci předmětu své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání (dále jen „spotřebitel“).
Podnikatelem je kupující – osoba, která není spotřebitelem. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele (dále jen „podnikatel“).

1.3. Všeobecné obchodní podmínky
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu (dále jen „kupní smlouva“).
VOP tvoří nedílnou součást kupní smlouvy. Pokud není v kupní smlouvě nebo v jejích přílohách výslovně uvedeno odchylné ujednání nebo platnost některých ustanovení těchto obchodních podmínek není kupní smlouvou nebo jiným výslovným ujednáním mezi provozovatelem a kupujícím vyloučena, nebo jinak modifikována, platí v ostatním pro vzájemné vztahy smluvních stran tyto obchodní podmínky .
Právní vztahy prodávajícího se spotřebitelem výslovně neupravené se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 40/1964 Zb. Občanský zákoník, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 372/1990 Zb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 102/2014 Z. z. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího ao změně a doplnění některých zákonů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží na základě smlouvy uzavřené na dálku“), vše v znění pozdějších právních předpisů.
Právní vztahy prodávajícího s podnikatelem vysloveně neupravené se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 513/1991 Zb. Obchodního zákoníku ve znění pozdějších právních předpisů.

2. Uzavření kupní smlouvy

2.1. Nabídka produktů
Produktem se rozumí veškeré zboží uvedené v platném přehledu na stránkách internetového obchodu www.svetmagnetek.cz

2.2. Objednávka
Objednávku může kupující vytvořit pomocí formuláře na stránkách internetového obchodu. Při vytvoření objednávky pomocí formuláře kupující nejprve vybere zboží, o které má zájem. Po zvolení požadovaného množství, kupující potvrdí svoji objednávku, čímž podá závazný návrh na uzavření kupní smlouvy mezi kupujícím a provozovatelem.
Kupující zasláním objednávky potvrzuje, že si tyto VOP přečetl a že byl seznámen s tím, že součástí objednávky je povinnost zaplatit kupní cenu.

2.3. Uzavření kupní smlouvy
Provozovatel se zavazuje přijmout návrh kupní smlouvy kupujícího, pokud tento návrh není v rozporu s obchodními podmínkami a provozovatel nemá konkrétní důvod domnívat se, že kupující kupní smlouvu poruší. Provozovatel potvrdí přijetí návrhu kupní smlouvy zprávou na elektronickou adresu kupujícího.
Smluvní vztah mezi provozovatelem a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), kterou provozovatel pošle kupujícímu na elektronickou adresu uvedenou kupujícím při vytvoření objednávky.
Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (např. náklady na internetové připojení nebo náklady na telefonickou komunikaci) si hradí kupující sám.

2.4. Kupní cena
Cena produktů objednávaných prostřednictvím elektronického obchodu (dále jen „kupní cena“) je vygenerována vždy speciálně pro každého jednoho zákazníka po vyplnění objednávky na webové stránce prodávajícího.
Prodávající negarantuje časovou platnost kupních cen v případě stejné objednávky v jakémkoli časovém úseku. Pro vyloučení jakýchkoli pochybností, kupní cena vygenerovaná v případě konkrétní objednávky se po její úhradě ve lhůtě splatnosti již nemění.
Základním platidlem je měna euro.

2.5 Způsob dopravy
Není-li v kupní smlouvě uvedeno jinak, způsob dodání zboží určuje prodávající. V případě, že je způsob dopravy objednaného zboží dohodnut na základě požadavku kupujícího, nese kupující riziko spojené s takovým způsobem dopravy, včetně případných dodatečných nákladů za zvolený způsob dopravy.
O odeslání zboží se provozovatel zavazuje informovat kupujícího na elektronickou adresu uvedenou kupujícím při vytvoření objednávky.
Odesláním objednaného zboží se rozumí jeho odeslání na adresu uvedenou kupujícím při vytvoření objednávky. Provozovatel si vyhrazuje právo připočítat náklady na zaslání zboží kupujícímu k částce objednávky dle aktuálního ceníku přepravce.
V případě požadavku kupujícího o zaslání zboží do zahraničí si provozovatel vyhrazuje právo připočítat k ceně dopravy náklady za dopravu do zahraničí, o kterých předem vyrozumí kupujícího.

2.6. Způsob platby
Provozovatel nabízí tento způsob platby: dobírka, platba převodem prostřednictvím banky, PayPal. Při platbě na dobírku při převzetí zboží od přepravce si provozovatel vyhrazuje právo připočítat náklady za vyřízení dobírky k částce objednávky dle aktuálního ceníku přepravce.
Ceny nabízeného zboží a služeb jsou konečné, s DPH. Sme platcami dane z pridanej hodnoty.

2.7. Práva a povinnosti vyplývající z uzavření kupní smlouvy
Provozovatel je povinen dodat kupujícímu objednané zboží za dohodnutou cenu a kupující je povinen zboží převzít a uhradit kupní cenu včetně nákladů na zvolený způsob přepravy zboží.
V případě porušení podmínek kupní smlouvy nebo VOP kupujícím si provozovatel vyhrazuje právo odstoupit od kupní smlouvy. Kupujícímu v takovém případě vzniká povinnost uhradit provozovateli veškeré náklady spojené s jeho objednávkou, zejména náklady na zaslání zboží, pokud je kupující nepřevezme.
Kupující je povinen při objednávce zboží uvést správné a pravdivé údaje. Údaje nezbytné pro uzavření kupní smlouvy uvedené kupujícím, jsou prodávajícím považovány za správné.
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádným speciálním kodexem chování.
Veškerá oznámení prodávajícího jakýmkoli způsobem související s objednávkou, resp. s kupní smlouvou, mohou být kupujícímu doručeny na elektronickou adresu, uvedenou v jeho uživatelském účtu nebo uvedenou kupujícím v objednávce.

3. Dodání zboží

3.1. Dodací lhůta
Prodávající zpracovává všechny přijaté objednávky v pořadí, v jakém jsou mu doručovány. Dodací lhůta na objednaný produkt jsou 3 pracovní dny, pokud je uvedeno, že produkt je skladem a 7 pracovních dnů, pokud je uvedeno, že produkt je na objednávku.
Pod termínem Dodací lhůta se rozumí, že zboží je odesláno kupujícímu, přičemž rozhoduje poštovní razítko, resp. datum odeslání.
Provozovatel nenese odpovědnost za škody způsobené prodlením zaslání nebo doručení zboží z jakéhokoli důvodu.

3.2. Přeprava, doručení a převzetí zboží
Kupující nabývá vlastnické právo k zakoupenému zboží jeho převzetím. Okamžikem převzetí zboží přechází na kupujícího nebezpečí škody na zboží.
Součástí dodávky je doklad o koupi, ve kterém je uvedeno datum prodeje, označení výrobku (název a množství výrobku), kupní cena (s uvedením ceny jednotlivého výrobku a celková cena, kterou spotřebitel zaplatil) a údaje o prodávajícím (obchodní jméno a sídlo prodávajícího) . Prodávající zašle kupujícímu na žádost daňový doklad v elektronické podobě.
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoli vad to neprodleně řešit s přepravcem a informovat prodávajícího. V případě zjištění porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky, se doporučuje kupujícímu zásilku od přepravce nepřevzít a vyplnit záznam o poškození zásilky. Podpisem dodacího listu kupující potvrzuje, že obal zásilky obsahující zboží bylo neporušené a nepoškozené.
Reklamaci mechanického poškození zboží, neodpovídajícího zboží apod., které nebyly zjevné při převzetí zásilky se zbožím od přepravce je kupující povinen uplatnit okamžitě po jejich zjištění. Provozovatel neručí za poškození zboží vzniklé při jeho přepravě, pokud kupující neprodleně toto poškození nesdělí v souladu se zněním těchto obchodních podmínek.
V případě, že je z důvodu na straně kupujícího nutno zboží doručit opakovaně nebo jiným způsobem než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručením zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

4. Odstoupení od kupní smlouvy

4.1. 4. Odstoupení od kupní smlouvy
Pokud je kupní smlouva uzavřena na dálku (prostřednictvím internetového obchodu) nebo mimo provozní prostory prodávajícího a za současného splnění zákonem vyžadovaných skutečností, má spotřebitel podle Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji zboží na základě smlouvy uzavřené na dálku právo bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží.
Pokud spotřebitel v zákonné 14 denní lhůtě oznámí provozovateli v souladu s těmito VOP, že od smlouvy odstupuje, kupní smlouva se od začátku ruší.
Pro odstoupení od smlouvy musí spotřebitel zaslat mail na adresu: info@svetmagnetek.cz kde uvede jméno a příjmení spotřebitele, číslo objednávky, označení zboží a číslo účtu pro vrácení peněz.
Lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel v době trvání kupní smlouvy odešle prodávajícímu oznámení, že od kupní smlouvy odstupuje poslední den lhůty. V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od začátku ruší.
Spotřebitel má právo v rámci této lhůty po převzetí zboží rozbalit a odzkoušet obdobným způsobem jako je obvyklé při nákupu v klasickém „kamenném“ obchodě, a tov rozsahu potřebném ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží. V případě, že spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy v zákonné 14 denní lhůtě, odpovídá spotřebitel za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění vlastnosti a funkčnosti zboží.
Spotřebitel bere na vědomí, že v souladu s ustanovením § 7 ods. 6 Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji zboží na základě smlouvy uzavřené na dálku nemůže odstoupit od kupní smlouvy, jejímž předmětem je zejména:
– prodej zboží, které bylo zhotoveno/upraveno podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho spotřebitele.
Spotřebitel v případě využití práva na odstoupení od kupní smlouvy zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy zboží, které od něj obdržel, včetně všech jeho částí a příslušenství. Spotřebitel je povinen doručit prodávajícímu zboží kompletní včetně kompletní dokumentace, nepoškozené, podle možnosti v originálním obalu a nepoužívané. Zboží je třeba zaslat, nebo osobně přinést na adresu prodávajícího, a to: HIT systems, s.r.o., Pod zámkom 2, 976 13 Slovenská Ľupča. Přímé náklady na vrácení zboží nese kupující
Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy oprávněně, provozovatel je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, vrátit veškeré peněžní prostředky včetně nákladů na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnější nabízenému způsobu dodání zboží, a to v zásadě stejným způsobem, jak je přijal. Prodávající vrátí spotřebiteli přijaté peněžní prostředky jiným způsobem, pokud s tím spotřebitel souhlasil, a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, provozovatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží nepředá (nedoručí) nebo neprokáže, že zboží provozovateli odeslal.
Pokud spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy neoprávněně, a přesto odešle zboží provozovateli, nebude zboží přijato, případně bude na náklady spotřebitele odesláno zpět.

4.2. Odstoupení od kupní smlouvy provozovatelem
Pokud provozovatel nebude schopen objednané zboží dodat za dohodnutých podmínek v kupní smlouvě, resp. jej nebude moci z důvodů ne na jeho straně dodat vůbec, vyhrazuje si právo v takových případech odstoupit od kupní smlouvy.
Provozovatel má právo odstoupit od kupní smlouvy také tehdy, pokud dodavatel objednaného zboží prodávajícímu výrazně změnil ceny, nastaly-li výrazné změny cen přepravy zboží, nebo zjistí-li provozovatel, že zboží bylo omylem nabízeno za vadnou cenu, a kupující neakceptoval příslušnou změnu kupní smlouvy, tzv. zvýšení ceny zboží či zvýšení nákladů na přepravu.
Kupující bere na vědomí, že prodávající nemá povinnost s kupujícím uzavřít kupní smlouvu.
Pokud provozovatel odstoupí od kupní smlouvy, je povinen o tom neprodleně informovat kupujícího na elektronickou adresu uvedenou kupujícím při vytvoření objednávky. Dále je povinen vrátit kupujícímu plnou kupní cenu zboží, pokud již byla uhrazena.

5. Záruční podmínky

Záruční podmínky na zboží se řídí platnými právními předpisy.

6. Ochrana osobních údajů

Provozovatel obchodu se tímto neodvolatelně zavazuje, že Vaše osobní údaje nepoužije k jiným účelům, než je plnění Vašich objednávek, zejména pak se zavazuje, že tyto údaje nepředá cizí osobě, a to ani za úplatu, ani zdarma.
Čtěte více o ochraně osobních údajů – GDPR

7. Závěrečná ustanovení

Jazykem komunikace mezi provozovatelem a kupujícím a jazykem kupní smlouvy je slovenský jazyk. Uzavřené kupní smlouvy jsou archivovány provozovatelem v elektronické podobě a nejsou přístupné jiným osobám.
V případě, že by některá ustanovení těchto obchodních podmínek byla z jakýchkoli důvodů neplatná nebo neúčinná, nevyvolává tato skutečnost neplatnost nebo neúčinnost ostatních částí obchodních podmínek nebo kupní smlouvy.
Znění těchto obchodních podmínek může provozovatel měnit a doplňovat. Změněné obchodní podmínky jsou účinné dnem jejich zveřejnění. Práva a povinnosti provozovatele a kupujícího vzniklé přede dnem vstupu nového znění obchodních podmínek v platnost nejsou změnou dotčeny.
Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak smluvní strany si sjednávají, že vztah založený kupní smlouvou jakož i všechny případně spory z něho vyplývající se řídí právem Slovenské republiky.
Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Orgánem dozoru na ochranu kupujícího jako spotřebitele je Slovenská obchodní inspekce, Inspektorát SOI pro Banskobystrický kraj, Dolná 179/46, 974 01 Banská Bystrica
Kupující je oprávněn uplatnit reklamaci na produkt v záruční době, a to bezodkladně poté, co se o vadě produktu dozvěděl, zasláním písemné reklamace na adresu prodávajícího uvedenou v těchto VOP a to v souladu s obecně závaznými právními předpisy.
Spotřebitel může podat stížnost také prostřednictvím platformy alternativního řešení sporů RSO, která je dostupná online na https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK
Alternativní řešení sporů může využít pouze spotřebitel – fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku. Alternativní řešení sporů se netýká sporů, kde hodnota sporu nepřevyšuje částku 20 EUR. Subjekt alternativního řešení sporů může od spotřebitele požadovat úhradu poplatku za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výše 5 EUR.
Prodávající je povinný vyřídit reklamaci a kupujícího písemně (elektronicky, poštou) vyrozumět o výsledku vyřízení reklamace do 30 dnů ode dne obdržení/přijetí písemné reklamace.